2011. november 21., hétfő

2011. november 17., csütörtök

Barnabás

Azon gondolkodtam ma, hogy Barnabásnál is akadtak problémák szülés közben melyek feltehetőleg okot adnak a késleltetett idegrendszeri fejlődéshez és nála is látok -most, hogy már olvasom a könyvet és tudom mire kell figyelni- visszamaradt primitív reflexeket, főleg amik a beszédre hatnak. Dehogy sokkal nagyobb, mélyebb dolgok is lehetnének, hogy Ő vajon miért annyira "rendezettebb" ? Arra a következtetésre jutottam, hogy:
- 1. Sokkal tovább , jó sokáig mászott
- 2. Imádott hintázni, órákig. Még jó, hogy nem vettem ki:)))
-3. Ő járt a Baba-mama jelelő beszédre mikor pici volt és biztos hatással volt rá. Tuti. Amit arról olvastam illetve a pozitív hozadékairól, az mind fellelhető nála.

Na jó, neki könnyű. Ilyen nagy tesó mellett. Annyit gyakorolunk Milánnal itthon, hogy már Barnabás is számol meg betűket ír.
Édesem, meg hóembert rajzol:))) a 3 és fél évével :))

:))

Az első hét..

Hát mit mondjak?!! Csupa jót :-D, naná!
Szóval -nem akarom elkiabálni- :
-Milán eddig a héten hibátlanul megoldott matekfeladatokat hozott haza.
-Nem mondom, hogy szuperül összeolvas de a múlthéthez képest!!! Sokat javult!

Hip-hip-hurrá!!!

Ma azért egy picit nyűgös volt, de Barnabás is. Korán el is aludtak, szerencsére. Itt megjegyzem, hogy cseppet mérges vagyok mert elővettem a párásítót neki, hogy bedugom északára egy kis Salvus vizzel...éééés nem működik!!! Pedig mondtam nem is egyszer:
MÚKODJ!!! de nem múkod :((( mehetek újat venni :S

Tehát, pici nyügi volt,Milán el is kezdett valamiért sírni de alighogy elkezdte már abba is hagyta. Ez is nagy dolog!!

A gyakorlatokat nagyon szépen csinálja! Teljesen beáll és együttműködik. A Forgósat nem nagyon szereti de azt is szépen csinálja. Jövő héten meg is toldom egy negyed fordulattal:))) a héten még nem! háhá

:))

2011. november 14., hétfő

felmérés..

Végre túl vagyunk rajta!! Már annyira vártam, hogy elkezdjük!! Juhhééé!!!
10re mentünk, és 13-ig ott voltunk.
Milán nagyon jól szerepelt, végig lelkesen csinálta a feladatokat. Le a kalappal előtte. :)
Nem is eredménytelenül! Végig velük voltam én is, folyamatosan mondta a terapeuta mikor mire figyeljek, mit csinál jól, mit nem, ha nem akkor miért...
Szóval roppant tanulságos nap volt a mai.
4 nagyobb primitív reflex is erősen jelen van ami megnehezíti az olvasást, számolást, a nyugton maradást...:-D
Megállapították melyik van jelen a legerősebben és megkaptuk a házi feladatot is.
Kb egy hónap múlva kell majd kontrollra mennünk és akkor meg minden kontrollnál, össze lesznek az eredmények hasonlítva.
Azt hiszem iratok a Milánnal egy pár sort, meg rajzoltatok egy képet és elteszem, és ugyanazt később is megcsináljuk majd..
Mindenesetre a mai esténk úgy telt el, hogy nem volt rajta a szokások esti veszekedőssírokmindenérthullafáradtvagyok érzés. Pedig biztos nagyon eláradhatott a mai napon. Egész délelött tornázott, ugrált, meg kellett felelnie, délután csavarogtunk. Ilyenkor estére teljesen ki szokott dőlni és a tipikus "szariskeserű" műsor van porondon. Most, hogy végig gondolom a napot, most látom csak, hogy milyen jó kedvű, nyugodt volt az este.
Roppant érdekes....

A felmérésen nagyon sok + kapott amikor a szemvizsgálat volt. Ami nagyon nem jó. Többek között ezért is megy nehezen neki a betűolvasás. Látni jól lát, de az szem-mozgások, az idegek nem jól dolgoznak. A tornával ennek is javulni kell de azért ajánlottak szemészt, hogy nézessem meg. Funkcionális szemvizsgálatra kell vinnem. Ez a része kicsit megijeszt. Olyan dolog amit nem tudok irányítani, tőlem függetlenül teszi jól-rosszul a dolgát. És ez megijeszt. Úristen mi lesz ha nem jön rendbe? Ettől nem fog tudni tanulni sosem rendesen, az életben is problémái lesznek?? Ilyen és ehhez hasonló kérdések cikáznak a fejemben.
De jön a válasz:
Nyugi! A legjobb helyen vagy és ami még fontosabb: jó időben!
Ez is helyre fog állni! Szépen lépésről-lépésre haladunk és minden a helyére kerül..

2011. november 12., szombat

INPP szülői tájékoztató nap

Ma szülőtréning volt az INPP központban. Nagyon örülök, hogy elmentem mert nagyon sok dolog értelmet nyert, nemcsak Milánnal kapcsolatban. Minden mindennel összefügg... ezt eddig is tudtam. De hogy a békés boldog gyerekkor mennyi mindentől függ!!
Már amikor Milán nagyon hamar abbahagyta a kúszás-mászást, felállt és szinte azonnal járni kezdett, hogy ez milyen hátrányokkal jár az csak most derült ki, iskolában.
Az, hogy Milán nehezen tud csomót kötni, rajzolni, tanulni, nyugodtan ülni, nehezen tanul, most már egészen másképpen értelmezem és tudom, hogy mi áll mögötte. Így sokkal jobban türelmes tudok vele lenni. Megértem és elfogadom.
Nagyon várom, hogy hétfőn végre meglegyen a felmérés és elkezdjük a programot! A szülők, akik ma ott voltak -és sokan már gyakorlók- és elmesélték élményeiket, fejlődésüket... Nagyon azt éreztem, hogy jó helyen vagyok jó időben.
Megdöbbentő volt hallani milyen nagy arányban (1:1) fordul elő manapság ilyen jellegű probléma. Bár hacsak az ismerőseim között szétnézek , majdnem mindenkinél vannak nehézségek.
Nagyon találó a következő mondat:
"Az a gyerek , akiben még a primitív reflexek uralkodnak, olyan lesz estére mint egy felrázott üveg kóla: robbanásra kész."
Ajánlott irodalom:
- Nyitrai Erika: Az érintés hatalma
- Sally Goddard: Reflexek, tanulás és viselkedés
Több mint húsz éve már annak, hogy A.E. Tansley feltette a kérdést: Miért nem figyel a legtöbb pedagógus az iskolások pszichológiai és szociális problémái mellett arra is, vajon elég fejlett-e a gyermek idegrendszere az elvárásokhoz és a követelményekhez? Ez a kérdés irányította Peter Blythe figyelmét a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézetben a tanulás és a viselkedés fizikai alapjainak tanulmányozására. Arra a következtetésre jutott, hogy a primitív (túlélő) és a testtartási reflexek felismerése és vizsgálata komoly segítséget jelenthet az orvosok, pszichológusok, pedagógusok és a szülők számára abban, hogy megértsék, miért marad le egy gyermek a korcsoportjától. Ez a könyv nemcsak arra tanítja meg a szülőket és szakembereket, hogy felismerjék a nehézségek és az elmaradás okát, hanem arra is, miként, milyen gyakorlatokkal segítsék, fejlesszék a gyermeket. Sally Goddard a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézet igazgatónője iskolák százaiban vezette be módszerét, amelyet számos, az emberi idegrendszer fejleszthetőségét bizonyító kutatás is alátámaszt. Azóta, hogy az Intézet gondolkodásmódja közkinccsé vált, pedagógusok ezrei vették át az ún. Goddard-módszert és alkalmazzák gyümölcsözően Svédországban, Németországban, Ausztráliában és az Egyesült Államokban. A módszer azon a gondolaton alapul, hogy csak megfelelő idegrendszeri fejlettséggel rendelkező gyermekeknél alkalmazhatóak hatásosan a különböző oktatási módszerek. Az ilyen gyermek fejlődik, előrehalad, ellentétben azzal a gyermekkel, akinél olyan reflexek is érvényesülnek, amelyeket már régen "ki kellett volna nőnie". A Goddard-módszer alkalmazói megkeresik, hogy miért marad le egy gyermek a korosztályától, majd megfelelő gyakorlatokkal fejlesztik az idegrendszerét, és ezáltal felzárkóztatják, sikerélményekhez juttatják őt.
Ne felejtsétek nálunk CSAK:
www.oriasleszel.hu
Bátran keressétek Őket!! Nagyon készségesek!!!

MIlán matek doga :-)

Milán matek dolgozata.. :) Igaz, hogy nem hibátlan, de Tőle nagyon jó eredmény!!!
Amennyit gyakorolt...
1 héttel ezelőtt a fele sem lett volna jó, illetve nem is volt. Oldalakat adtam neki fel.
A lényeg, hogy most ilyen jó eredményt ért el!!
Gratulálok picikém!!!:)))

olvasni tanulunk..

Jajj, de nehezen megy... amíg csak a betűket kellet olvasni addig nem is volt gond... Most, hogy össze kell olvasni 1-2-3 betűt... hát megszenvedi Milán... de kitartóan gyakorolunk...