2011. november 12., szombat

INPP szülői tájékoztató nap

Ma szülőtréning volt az INPP központban. Nagyon örülök, hogy elmentem mert nagyon sok dolog értelmet nyert, nemcsak Milánnal kapcsolatban. Minden mindennel összefügg... ezt eddig is tudtam. De hogy a békés boldog gyerekkor mennyi mindentől függ!!
Már amikor Milán nagyon hamar abbahagyta a kúszás-mászást, felállt és szinte azonnal járni kezdett, hogy ez milyen hátrányokkal jár az csak most derült ki, iskolában.
Az, hogy Milán nehezen tud csomót kötni, rajzolni, tanulni, nyugodtan ülni, nehezen tanul, most már egészen másképpen értelmezem és tudom, hogy mi áll mögötte. Így sokkal jobban türelmes tudok vele lenni. Megértem és elfogadom.
Nagyon várom, hogy hétfőn végre meglegyen a felmérés és elkezdjük a programot! A szülők, akik ma ott voltak -és sokan már gyakorlók- és elmesélték élményeiket, fejlődésüket... Nagyon azt éreztem, hogy jó helyen vagyok jó időben.
Megdöbbentő volt hallani milyen nagy arányban (1:1) fordul elő manapság ilyen jellegű probléma. Bár hacsak az ismerőseim között szétnézek , majdnem mindenkinél vannak nehézségek.
Nagyon találó a következő mondat:
"Az a gyerek , akiben még a primitív reflexek uralkodnak, olyan lesz estére mint egy felrázott üveg kóla: robbanásra kész."
Ajánlott irodalom:
- Nyitrai Erika: Az érintés hatalma
- Sally Goddard: Reflexek, tanulás és viselkedés
Több mint húsz éve már annak, hogy A.E. Tansley feltette a kérdést: Miért nem figyel a legtöbb pedagógus az iskolások pszichológiai és szociális problémái mellett arra is, vajon elég fejlett-e a gyermek idegrendszere az elvárásokhoz és a követelményekhez? Ez a kérdés irányította Peter Blythe figyelmét a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézetben a tanulás és a viselkedés fizikai alapjainak tanulmányozására. Arra a következtetésre jutott, hogy a primitív (túlélő) és a testtartási reflexek felismerése és vizsgálata komoly segítséget jelenthet az orvosok, pszichológusok, pedagógusok és a szülők számára abban, hogy megértsék, miért marad le egy gyermek a korcsoportjától. Ez a könyv nemcsak arra tanítja meg a szülőket és szakembereket, hogy felismerjék a nehézségek és az elmaradás okát, hanem arra is, miként, milyen gyakorlatokkal segítsék, fejlesszék a gyermeket. Sally Goddard a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézet igazgatónője iskolák százaiban vezette be módszerét, amelyet számos, az emberi idegrendszer fejleszthetőségét bizonyító kutatás is alátámaszt. Azóta, hogy az Intézet gondolkodásmódja közkinccsé vált, pedagógusok ezrei vették át az ún. Goddard-módszert és alkalmazzák gyümölcsözően Svédországban, Németországban, Ausztráliában és az Egyesült Államokban. A módszer azon a gondolaton alapul, hogy csak megfelelő idegrendszeri fejlettséggel rendelkező gyermekeknél alkalmazhatóak hatásosan a különböző oktatási módszerek. Az ilyen gyermek fejlődik, előrehalad, ellentétben azzal a gyermekkel, akinél olyan reflexek is érvényesülnek, amelyeket már régen "ki kellett volna nőnie". A Goddard-módszer alkalmazói megkeresik, hogy miért marad le egy gyermek a korosztályától, majd megfelelő gyakorlatokkal fejlesztik az idegrendszerét, és ezáltal felzárkóztatják, sikerélményekhez juttatják őt.
Ne felejtsétek nálunk CSAK:
www.oriasleszel.hu
Bátran keressétek Őket!! Nagyon készségesek!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése